Dagens träning

Idag efter lunch tog jag en powenap på 40 min och vaknade av att Fanny gick ner till ridbanan med Cortez. Hon red en stund medans jag gick ut till stallet och började göra iordning till Diavolo.
När Cristo hade ridit iväg runt halv sju tog vi Fürstinna och Prestige och red 40 min på banan.
Fürstinna vad väldigt stel och "jobbig" i början så jag gjorde skänkelvikningar, volter och serpentinbågar och mot slutet blev hon lite mjukare och finare.
Blir till att planera ridpassen lite mer så man inte rider i 30 min och sen känner sig klar, då har man ju precis börjat komma igång egentligen, men det är så himla varmt!

Till något helt annat; vi har flera gånger ojat oss över att vi fått kyllera/kylgel i ansiktet och på armar mm och inte fattat hur tusan vi kan ha fått det över hela oss när vi knappt rört diavolos ben. Konstigt.
Tills vi idag insåg att det inte alls var lera eller gel utan FLUGSPRAYEN. Suck.
Den använder man ju på alla hästar i rätt stora mängden flera gånger om dagen..... Smarta tjejer va!?
Nu får man försöka undvika att få sprayen på sig..

Vi hann också med att klippa bort Tainas "tussar" hon hade på svans och bakben. Det var så tovigt att hon hade fått dreadlocks där. Uscha. Så nu är hon trimmad och fin, måste vara skönt för den gamla damen :)


/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0