Syndafloden på La Hoppla

Imorse när jag kom ut i stallet för att morgonfodra fick jag mig en smärre chock. Nyvaken och trött står jag med vatten i hela skorna. Plask plask i halva stallet, översvämmning med andra ord.
Cristo kom igår på att Diavolo skulle flyttas från sin stora box till Tenors gamla så han inte behövde stå "själv" utan skulle stå bredvid Prestige.
Sagt och gjort. Däremot hade han inte tänkt på att Tenors vattenkopp är trasig. Så därför står det en uppochner-vänd hink under koppen så att den inte ska läcka. Den hade Diavolo på något mystiskt sätt lyckats få loss (och den sitter riktigt ordentligt med tegelstenar runt) och lekt med, så den låg i andra änden av boxen...
Suck... Fodrade hästarna och insåg att det vatten i nästan ALLA boxar på den sidan, så vi släppte ut Diavolo och Prestige fort och kollade igenom hur illa det var. Och det var riktigt illa vill jag lova.

HELA Diavolos box hade 1,5dm vatten i, halva Tenor & Prestiges boxar och så hela hästköket. Bara att börja lassa ut, sopa ut allt vatten, lägga in spån, sopa ut spån och springa till gödselstacken var 3:e minut med fulla kärror och halma nytt i boxarna.
När vi tog en paus för att doppa oss snabbt i poolen när vi blev "överhettade" upptäckte vi även att Mara hade kissat både i och utanför vår stuga. Duktig puppy................................
Jag lyckades också smälla till mig själv på kindbenet med halmgrepens skaft när jag skulle ta ner halmbalar, så nu gör det ont där plus att jag har fått kyllera i ansiktet.. Its been a lovely day today! 

Så det är vad vi har ägnat oss åt idag förutom en timmes tripp till stan för att ta ut pengar och köpa mat.
Kan tillägga att Diavolo numera står i sin vanliga box och Prestige ska börja gå i Tenors gamla hage halva dagarna och turas om med Malibu, som också fungerar att ha utomhus.
SKÖNT :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0