Diavolo & Jag

Ja, så blev det så att jag red Diavolo igår. Det gick inget vidare om jag ska vara ärlig.
Jag är inte van vid den typen av häst som Diavolo är. Jag är alldeles för orutinerad som ryttare och han är inte direkt den lugna och stabila typen.

Jag red i skritt och trav, på ett vanligt tränsbett, och gjorde mycket volter och sidförande rörelser. 
Eftersom jag aldrig ridit honom förut vill man ju inte hålla på och försöka göra ditten och datten :)
Hans steg. Herre min gud. Hans trav var så stor att jag knappt kunde rida lätt haha. Ruskigt så stort steg en häst kan ha!!

Dock tror jag inte att jag är så sugen på att rida honom igen, åtminstonde inte så länge han tränas så pass hårt, om ett par år kanske, när hans karriär är över (dock har den ju inte ens börjat, men ändå)..  
Jag kände att han var väldigt osäker och tog minsta lilla skänkel eller förhållning och gjorde nåt annat än det jag bad honom om. Hispig häst typ :p Anyways så ska Fanny rida honom imorgon, jag tror dom passar bra, iallafall bättre ihop, för att hon är ju en mer rutinerad ryttare än jag.

Nu är det dags att gå upp och äta frukost tror jag. Sen ska vi be Hans att köra oss till mataffären för idag ska vi baka :D

/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0