Gårdagens träning

Igår, mitt på dagen när det är som varmast tog vi och red Malibu och Dominica.
Eftersom vi inte rider någon av dom särskilt hårt så passade det bra ändå.
Malibu var supersuperduktig igår!
Började med att rida förbi hinderstöden i hörnet av ridbanan som var så farliga sist jag red, då hon reste sig och så. Det var inga problem! Inte ett dugg, utan hon gick förbi utan att ens blinka!
Sedan gjorde jag mycket volter och skänkelvikningar i skritt, sedan samma sak i trav. Sedan rätt mycket fattningar och avsaktningar, halter, bakdelsvändningar mm. Vi har bestämt att vi inte ska börja med galoppen förrän hon är helt trygg i skritt och trav, dock tror jag att man måste bråka lite med henne och gå igenom hela "resa sig för allt"-stadiet. Skänkelvikningarna snett igenom i trav var klockrena, dock måste man numera driva driva driva för att hon inte ska sakta av. Men när hon är sådär bra blir man så glad! Känns som att hon börjar bli lite tryggare i sig själv, och är inte lika nervös som när hon kom hit.

Malibu

Fanny red Dominican, bara för att! Hon red med kandaret, och det såg riktigt fint ut, om man jämför med när vi red henne i oktober. Hon gjorde ungefär samma grejer, skänkelvikningar, volter, fattningar, gångartsbyten mm.
Fanny var rätt nöjd, dock var Dominican (snäckan som jag kallar henne) stel och oriden, hon har inte ridits på banan sen oktober så kanske inte så konstigt! Dock tyckte hon att galoppen var obekväm och sadeln med! ;) Hon kan säkert ha Fürstinnas sadel.

Dominica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0