Idag

Idag så var vi lediga så vi passade på att rida lite. Jag red på Malibu som nu är helt återställd efter det lilla kolikanfallet hon fick. Men det märktes att hon inte ridits på ett par veckor. Stel och seg. Annars brukar hon alltid vara väldigt mjuk och framåt. Hennes ägare kom även ner precis när vi ridit färdigt. Han är inte den lättaste att prata med .. Han står mest och glor och säger inte så mycket. Han lyckades iallafall svara på min fråga när han skulle komma och rida sin häst, imorgon sa han. Så hoppas han kommer imorgon och rider. Det är så synd att Mallis ska stå och förfalla när hon är så fin.
Johanna red på Maika. Hon var tydligen väldigt stel idag med. Jag tror att alla hästar blivit lite slöa efter dom här dagarna som vi haft fullt upp för vi har inte ridit på några dagar, endast uteritt igår.
Praktikenten red på Prestige. Hon kämpade på bra. Självklart så dummade Prestige sig och lekte att han var gammal gubbe och inte kunde gå. Men hon kämpade på bra, hon fick fram honom tillslut. Men hon tyckte att det var väldigt jobbigt, vilket jag förstår. Prestige är inte rolig att rida när han håller på sådära. Men det blir nogg bra i slutändan, ska hjälpa henne med honom så hon får se Prestiges andra underbara sida när han visar vad han kan.

Sen ska jag ha lektion för tjejerna, då jäklar ska dom rida! Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0