Markarbete - Dagens

Första ridpasset blev markarbete.
-Fanny & Cortez
-Francine & Fürstinna
-Jag & Jamaica

Övningen var som två delar, den första gick ut på att få flyt i galoppen och korta/länga om det behövdes samt räkna galoppsprången.
Sedan i "del 2" var det tre galoppbommar sedan ett hinder.
Övningen heter "Hitta rätta rytmen" och var mycket hjälpfull för mig som red Maika som är så kort i steget och har svårt att bedöma avstånd.. Det tog ett par gånger men till slut kunde hon byta galopp över bommarna på långsidan samt hoppa hindret utan att behöva klämma in ett panik galoppsprång och sen flyga rätt upp i luften över hindret! ;)
Flyt helt enkelt!!

Två bommar på långsidan med 22m mellan. Tre bommar framför oxern med 3m mellan.

Ridpass 2:
Francine & Prestige
Jag & Golden
Fanny = Ridlärare

Tanken var att vi skulle göra samma övning som förra passet meen självklart hade vi glömt att vattna så vi fick ta ett kort pass på ridbanan istället.
Fanny hade lite sitsträning med mig och fy tusan vad jobbigt det är alltså. Innerlåren brände som eld och magmusklerna gjorde sig påminda om sin existens vill jag lova. Sexpack innan jag kommer hem!
Jag hade fullt upp med Golden och min egna sits så har inte riktigt koll på var Francine ägnade sig åt med Prestige men mycket galopp på volten såg jag iaf.
Imorgon ska Inger ha lektion för henne & Fürstinna :)
Fanny & jag ska skutta över hinder med Corris och Maika, vi ska flyga bland molnen med våra ädla springare, foton kommer, höhö.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0